98c1b1e2dad2d6271bae353549582af7_L

In 2013 wordt in diverse categorieën wederom de Woningmakelaar van het Jaar uitgeroepen. Wat heeft het de winnende makelaars van 2012 gebracht? Deze week:  Schouten & Van der Giezen, winnaar van de Marketing Award 2012. “Het winnen heeft ons nieuwe klanten opgeleverd.”

In 2013 wordt in diverse categorieën wederom de Woningmakelaar van het Jaar uitgeroepen. Wat heeft het de winnende makelaars van 2012 gebracht? Deze week:  Schouten & Van der Giezen, winnaar van de Marketing Award 2012. “Het winnen heeft ons nieuwe klanten opgeleverd.”

In 2012 won makelaarskantoor Schouten & Van der Giezen de Marketing Award met de door hen georganiseerde Ladies Day; een doelgroepgerichte Open Huizen Dag gericht op de belangrijkste beslissers bij de aankoop van een woning: vrouwen. Resultaat: 21 deelnemende woningen, elk minimaal drie kijkers. De weken erna zijn 10 van deze woningen verkocht.

Wat heeft het winnen van de award deze makelaar gebracht? Chris Schouten van Schouten & Van der Giezen vertelt:

“We dachten vorig jaar meteen: daar doen we aan mee! En dan ook nog de Marketing Award in de wacht slepen, fantastisch. Ik moet zeggen dat we ook een sterke inzending hadden met het concept van de Ladies Day. Maar als je wint, ben je toch verrast.

De uitreiking gebeurde tijdens een feestelijke bijeenkomst op Papendal, samen met de andere winnaars. Daarna volgde er een fotoshoot voor de cover van Vastgoed magazine. 

Het winnen van de award heeft ons zeker iets opgeleverd. Onze klanten reageren heel positief en het heeft zelfs nieuwe klanten opgeleverd. Het keurmerk Woningmakelaar van het Jaar 2012 staat op onze site. Als we aan nieuwe klanten vragen hoe ze bij ons zijn gekomen, dan horen we regelmatig: ‘Omdat jullie die award hebben gewonnen’. We hebben er zelf aandacht aan besteed door dat logo – met trots – op onze site plaatsen, te adverteren en een persbericht te versturen. De Telegraaf pikte het op, maar de aandacht van de lokale pers bleef uit. Het is de moeite waard om mee te doen, maar ik vind wel dat je als makelaar iets te vertellen moet hebben. Dit jaar voor ons geen deelname omdat we rond oktober iets bijzonders in de planning hebben en gaan uitrollen. Dus hou ons in de gaten.” 

Doe ook mee

Wilt u ook kans maken om Woningmakelaar van het Jaar te worden? Ga dan naar www.woningmakelaarvanhetjaar.nl en schrijf in voor de Marketing-, Specialisatie-, Klantwaarde- of New Talent Award.


Op de foto (van links naar rechts): Jasper de Groot (Pararius, partner van de Marketing Award), Chris Schouten en Stefan van der Giezen (
Schouten & Van der Giezen).