Met een online biedingstool op makelaarswebsites creëert Clickbid de kans om online te bieden op woningen én te zien wat anderen doen. Op deze manier wil Clickbid een antwoord geven op de vraag naar meer transparantie in het koopproces.
Met een online biedingstool op makelaarswebsites creëert Clickbid de kans om online te bieden op woningen én te zien wat anderen doen. Op deze manier wil Clickbid een antwoord geven op de vraag naar meer transparantie in het koopproces.
Het idee ontstond vanwege de oververhitte woningmarkt, die ‘schreeuwde om een oplossing voor de onoverzichtelijke aankoopprocessen’, aldus het bedrijf in een persbericht.
Aanmelden en tool toevoegen
Nadat de makelaar zich heeft aangemeld bij Clickbid, kan hij bij iedere woning op de eigen website de tool toevoegen. Vervolgens mag iedereen met een Clickbid-account bieden op die woning.
Het biedingsproces
Het bieden verloopt als volgt: de makelaar en verkoper stellen een startbedrag en een looptijd van de bieding in. Zolang ‘de tijd’ loopt kunnen de kopers bieden met een minimumverhoging van €100,- per keer. Daarna kiest de verkoper het beste bod uit en verkoopt hij de woning.
Het hoogste bod is echter niet per se het beste. Allerlei andere voorwaarden kunnen een rol spelen. Daarom bepaalt de verkoper zelf wat hij het beste vindt passen bij zijn situatie.
Via Clickbid.nl kunnen makelaars en kopers zich aanmelden. Daar worden ook de stappen van het biedingsproces verder toegelicht en is extra informatie te vinden.
Bron: Clickbid