6503b8bba24ac83ccad201b1abf0e501_L

In New York is deze week het makelaars- en vastgoedcongres Real Estate Connect 2014 van start gegaan; het internationale kennisevent waar technologie- en marketingtrends voor de makelaardij gedeeld worden. Op dinsdag werd Real Estate Connect voorafgegaan door het minicongres Agent Reboot waar Amerikaanse makelaars hun ervaringen en succesnummers deelden. Vastgoed Actueel is aanwezig in New York en doet verslag.

In New York is deze week het makelaars- en vastgoedcongres Real Estate Connect 2014 van start gegaan; het internationale kennisevent waar technologie- en marketingtrends voor de makelaardij gedeeld worden. Op dinsdag werd Real Estate Connect voorafgegaan door het minicongres Agent Reboot waar Amerikaanse makelaars hun ervaringen en succesnummers deelden. Vastgoed Actueel is aanwezig in New York en doet verslag.

Agent Reboot is het podium voor Amerikaanse makelaars om hun succesvolle concepten te presenteren, hun bevindingen en hun visie te presenteren. Zo werd op Agent Reboot gesproken over de nieuwe generatie klanten: Millennials, personen geboren na 1990 en ook wel generatie y genoemd. Dit is de nieuwe generatie die de woningmarkt opstroomt de komende jaren en Amerikaanse makelaars waarschuwen dat behoefte en gedrag van deze groep consumenten compleet anders is dan die van Babyboomers. Zo wil 67% van deze groep wil bij vrienden in de buurt wonen en 65% wil bij familie in de buurt wonen. Maar het belangrijkste kenmerk: 57% vindt het belangrijk om ‘environmental friendly’ te leven. De ‘walkability’ (het te voet kunnen bereiken) van voorzieningen is daarom erg belangrijk voor deze generatie.

Real Estate Connect 2014

Uitdaging

Deze generatie communiceert op andere manieren. Niet meer via telefoongesprekken, maar via chat of Social Media. “Dit is een uitdaging voor makelaars. Als je met deze doelgroep blijft communiceren op de manier die jij gewend bent, dan ga je het verliezen. Vraag daarom hoe ze met je willen communiceren en respecteer dat. Anders krijg je frustratie over en weer.”

De makelaar als merk

Verder werd door Amerikaanse Real Estate Agents onder meer gesproken over hoe je jouw persoonlijke merk als makelaar moet uitbouwen (tip: Google jezelf, dat is wat klanten over jou te zien krijgen), over waarom je je als makelaar moet inzetten voor de gemeenschap waar je werkzaam bent (“We are not selling a home, we are making a community better”), over de apps die makelaars helpen (de app Twist laat je klant automatisch weten wanneer je onderweg bent naar een bezichtiging en meldt het wanneer je vertraging oploopt) en over het belang om video in te zetten en op welke manieren dat het beste kan.