Garantiemakelaar
Opgericht in
1975
Aantal aangesloten deelnemers (kantoren)
94
Werkt
Landelijk (Garantiemakelaar is een onderdeel van de Rotero groep)
Franchisenemers moeten aan deze eisen voldoen
NVM-lidmaatschap. De deelnemersadviesraad balloteert alle kandidaat-leden.
Franchisenemers zijn verplicht om
De financiële verplichtingen:
Entreefee: 15.000,-
Maandelijkse bijdrage: 1.000,-
Contractperiode: 3 jaar
Iedere Garantiemakelaar gebruikt dezelfde uniforme en onderscheidende huisstijl in al zijn uitingen. Bovendien biedt ieder Garantiemakelaar dezelfde dienstverlening en dezelfde garanties.
Dit krijgen de deelnemers ervoor terug
Marketingvoordelen: voeren van een uniform landelijk merk, centrale marktbewerking (databases), onderscheidende marketingplannen en landelijke promotie (onder meer radio en TV).
Managementvoordelen: netwerkfunctie, marktinformatie op macroniveau, geautomatiseerd inkoopsysteem, inkoopvoordeel en, regionale marktonderzoeken.
Automatisering: inkoopvoordeel, centraal beheer en optimalisatie databases.
Hoe handhaaft de moederorganisatie de kwaliteit?
Garantiemakelaars werken mee aan onderzoeken naar de kwaliteit van de eigen dienstverlening via een continue klanttevredenheidsonderzoek. Info-visits worden een keer per jaar uitgevoerd (informatieaanvragen via internet). Jaarlijks voert Garantiemakelaar Nederland een landelijk onderzoek naar de naamsbekendheid en het imago van het merk. Bovendien stelt Garantiemakelaar Nederland het regelmatig volgen van opleidingen of bijscholingscursussen verplicht.
Waarom moeten franchisenemers juist voor uw organisatie kiezen, wat levert het op?
Garantiemakelaar Nederland initieert ontwikkelingen vanuit een breed georiënteerde moederorganisatie. Zij biedt kennis en expertise op het gebied van marketing, management en automatisering. Deelnemers profiteren van een samenhangend netwerk van disciplines en activiteiten.
Waarom moeten consumenten juist voor deze franchiseorganisatie kiezen?
De Garantiemakelaar geeft als enige makelaar garantie op de dienstverlening. Belangrijk onderdeel van deze gegarandeerde dienstverlening is de Klanttevredenheidscurve©. Deze toont de consument in één oogopslag waar de dienstverlening van een Garantiemakelaar uit bestaat. Deze professionele, duidelijke en inzichtelijke dienstverlening resulteert in betere verwachtingen van de klant, een reële verkoopopbrengst van de woning en een snellere verkoop. Tevredenheid gegarandeerd.
Waarin wilt u zich onderscheiden van andere ketens?
Een duidelijk en aantoonbaar betrouwbaar en deskundig imago, zeer vergaande automatisering met digitaal klantdossier en workflow, bovengemiddelde courtage, bovengemiddelde beoordeling door de consument, geen omzetafhankelijke fee
Wat zijn uw toekomstambities?
Maximaal 100 tot 110 kantoren, verdere verbreding dienstverlening.
Uw visie op de toekomst van de makelaardij?
Heviger concurrentie, zowel binnen fullservice als in het doe-het-zelf segment. Meerdere financials zullen hun dienstverlening uitbreiden richting de makelaardij. Maar ook makelaars gaan hun dienstverlening uitbreiden. Een beperkt aantal merken zal uiteindelijk de markt domineren.
Hoe wilt u daarop inspelen?
De consumentenbehoefte is de leidraad voor de strategie. Binnen onze dienstverlening scherpen wij hierop onze dienstverlening en de garanties verder aan. Als Garantiemakelaar leggen we de focus op de comfortklant’ in plaats van de prijsklant’.
Website
www.garantiemakelaar.nl
Garantiemakelaar
Opgericht in
1975
Aantal aangesloten deelnemers (kantoren)
94
Werkt
Landelijk (Garantiemakelaar is een onderdeel van de Rotero groep)
Franchisenemers moeten aan deze eisen voldoen
NVM-lidmaatschap. De deelnemersadviesraad balloteert alle kandidaat-leden.
Franchisenemers zijn verplicht om
De financiële verplichtingen:
Entreefee: 15.000,-
Maandelijkse bijdrage: 1.000,-
Contractperiode: 3 jaar
Iedere Garantiemakelaar gebruikt dezelfde uniforme en onderscheidende huisstijl in al zijn uitingen. Bovendien biedt ieder Garantiemakelaar dezelfde dienstverlening en dezelfde garanties.
Dit krijgen de deelnemers ervoor terug
Marketingvoordelen: voeren van een uniform landelijk merk, centrale marktbewerking (databases), onderscheidende marketingplannen en landelijke promotie (onder meer radio en TV).
Managementvoordelen: netwerkfunctie, marktinformatie op macroniveau, geautomatiseerd inkoopsysteem, inkoopvoordeel en, regionale marktonderzoeken.
Automatisering: inkoopvoordeel, centraal beheer en optimalisatie databases.
Hoe handhaaft de moederorganisatie de kwaliteit?
Garantiemakelaars werken mee aan onderzoeken naar de kwaliteit van de eigen dienstverlening via een continue klanttevredenheidsonderzoek. Info-visits worden een keer per jaar uitgevoerd (informatieaanvragen via internet). Jaarlijks voert Garantiemakelaar Nederland een landelijk onderzoek naar de naamsbekendheid en het imago van het merk. Bovendien stelt Garantiemakelaar Nederland het regelmatig volgen van opleidingen of bijscholingscursussen verplicht.
Waarom moeten franchisenemers juist voor uw organisatie kiezen, wat levert het op?
Garantiemakelaar Nederland initieert ontwikkelingen vanuit een breed georiënteerde moederorganisatie. Zij biedt kennis en expertise op het gebied van marketing, management en automatisering. Deelnemers profiteren van een samenhangend netwerk van disciplines en activiteiten.
Waarom moeten consumenten juist voor deze franchiseorganisatie kiezen?
De Garantiemakelaar geeft als enige makelaar garantie op de dienstverlening. Belangrijk onderdeel van deze gegarandeerde dienstverlening is de Klanttevredenheidscurve©. Deze toont de consument in één oogopslag waar de dienstverlening van een Garantiemakelaar uit bestaat. Deze professionele, duidelijke en inzichtelijke dienstverlening resulteert in betere verwachtingen van de klant, een reële verkoopopbrengst van de woning en een snellere verkoop. Tevredenheid gegarandeerd.
Waarin wilt u zich onderscheiden van andere ketens?
Een duidelijk en aantoonbaar betrouwbaar en deskundig imago, zeer vergaande automatisering met digitaal klantdossier en workflow, bovengemiddelde courtage, bovengemiddelde beoordeling door de consument, geen omzetafhankelijke fee
Wat zijn uw toekomstambities?
Maximaal 100 tot 110 kantoren, verdere verbreding dienstverlening.
Uw visie op de toekomst van de makelaardij?
Heviger concurrentie, zowel binnen fullservice als in het doe-het-zelf segment. Meerdere financials zullen hun dienstverlening uitbreiden richting de makelaardij. Maar ook makelaars gaan hun dienstverlening uitbreiden. Een beperkt aantal merken zal uiteindelijk de markt domineren.
Hoe wilt u daarop inspelen?
De consumentenbehoefte is de leidraad voor de strategie. Binnen onze dienstverlening scherpen wij hierop onze dienstverlening en de garanties verder aan. Als Garantiemakelaar leggen we de focus op de comfortklant’ in plaats van de prijsklant’.
Website
www.garantiemakelaar.nl