Advertorial, gRAP Media.
Dat is volgens Joost Kuhlmann van narrowcasting bureau RAP Media niet zo gek: “Met de verschillende mogelijkheden van beeldschermcommunicatie trek je meer bezoekers naar binnen, kiezen jouw bezoekers vaker de producten of diensten die jij graag wil verkopen én stijgt het gemiddelde bestedingsbedrag. Daarnaast bieden de displays de mogelijkheid tot het tonen van realtime koppelingen met software zoals Realworks en Kolibri.”
Hotspots
De diverse contactpunten die in de klantreis bij makelaars bestaan worden bij RAP Media ‘hotspots’ genoemd. Joost legt uit: “Op deze plekken is het trekken en behouden van de aandacht van jouw doelgroep het makkelijkst en het meest logisch. Denk hierbij aan jouw etalage, de receptie en de wachtruimte. Elke hotspot vraagt om een andere benadering.” RAP Media heeft voor alle hotspots een format ontwikkeld dat het beste aansluit bij de duur van het contactmoment, de content en de intentie van de klant. Joost: “We kijken natuurlijk naar jouw specifieke situatie en kunnen altijd aanpassingen doen zodat jouw communicatiedoelstelling wordt gerealiseerd.”
Keuzes maken
Met narrowcasting zijn de mogelijkheden groots, maar het is belangrijk om slimme keuzes te maken. Joost legt uit hoe hij de ondernemer begeleidt in het narrowcasting-doolhof: “Samen met de ondernemer bepalen we doelstellingen. Wil hij bijvoorbeeld meer bezoekers naar binnen trekken, of zijn meerwaarde laten zien? Vaak willen ondernemers dat potentiële klanten over de streep worden getrokken. Wij merken dat klanten klantreviews en interessante weetjes zoals de huidige Top 5 rentestanden als erg prettig ervaren, dus ook hier houden we rekening mee.” Joost vervolgt: “Met onze kennis en ervaring weten wij welk product en welke content effectief werkt bij de verschillende doelstellingen. Samen met de ondernemer gaan we voor het beste resultaat.”
Etalageschermen zijn het meest gekozen narrowcastingproduct in de makelaarsbranche. “Ondernemers willen natuurlijk de aandacht te trekken in de winkelstraat. Met het tonen van het dynamische content zoals het realtime huizenaanbod valt jouw etalage zeker op. Ook een professionele uitstraling en sfeerbeelden worden vaak genoemd als groot voordeel van etalageschermen.”
Contentformats
Narrowcasting houdt meer in dan alleen het tonen van bewegende beelden op een beeldscherm. Het gaat om het creëren van attentiewaarde. Hoe langer de klant naar het scherm kijkt, hoe meer kans er is dat zijn koopgedrag wordt beïnvloed. Om zo veel mogelijk attentiewaarde te creëren heeft RAP Media vele contentformats ontwikkeld. “Door nieuwsberichten via NU.nl te combineren met het aanprijzen van verzekeringen blijft de potentiële klant langer naar het scherm kijken”, vertelt Joost. “Door bepaalde content ‘vast’ te zetten op het scherm, en andere juist dynamisch in te zetten creëer je een mooie dynamiek. De wisselende beelden houden de aandacht van de klant vast, terwijl de vaste content informatie verstrekt.”
Return on Xperience
Natuurlijk ben je als ondernemer benieuwd wat jouw investering je op gaat leveren. Hoe lang duurt het voordat narrowcasting zich terugverdient? We vroegen Joost welke garanties RAP Media kan geven. “Deze vraag is niet eenvoudig te beantwoorden. Het hangt voor een groot deel af van jouw doelstellingen. Wij kunnen wel een aantal garanties geven. Je bespaart namelijk zowel tijd als kosten ten opzichte van print media. Daarnaast kan je narrowcasting per direct aanpassen aan jouw strategie. Je kan sneller inspelen op actuele ontwikkelingen zoals nieuws, acties van concurrenten of feestdagen. Daarmee wordt jouw promotie een stuk efficiënter. De laatste garantie die wij geven noemen we de Return on Xperience (ROX). Met sterke productfotografie en gave videobeelden van jouw diensten krijgt jouw winkel of kantoor meer diepgang en beleving. Klanten hebben tijdens het wachten mooie beelden om te bekijken en zo wordt de wachttijd verzacht. Door jouw huisstijl door te laten werken in de schermformats creëer je meer merkbeleving en merkherkenbaarheid. Advertenties op andere plekken worden zo meer rendabel en de kans op herhalingsbezoeken is groter.”
Wil jij vrijblijvend een afspraak maken of meer informatie over narrowcasting? Neem dan contact op met Joost Kuhlmann van RAP Media via joost@rapmedia.nl of 06 42 52 45 14.