Tijdens een landelijke informatiebijeenkomst voor abonnees, introduceerde Pararius vorige week twee nieuwe diensten: de Huurtoets en het Beheerplan. Jasper de Groot, directeur Pararius: Met deze nieuwe diensten proberen wij onze abonnees nog meer wind in de zeilen te geven.
Tijdens een landelijke informatiebijeenkomst voor abonnees, introduceerde Pararius vorige week twee nieuwe diensten: de Huurtoets en het Beheerplan. Jasper de Groot, directeur Pararius: Met deze nieuwe diensten proberen wij onze abonnees nog meer wind in de zeilen te geven.
Uniek aan de Pararius Huurtoets is dat de specialisten alle documenten bij de huurder en andere instanties opvragen. Minder zorgen voor de makelaar dus. Verder is het idee van de Pararius Huurtoets dat een huurkandidaat aan meer controles wordt onderworpen dan alleen zijn kredietwaardigheid. Tot voor kort was dit het enige criterium welke door makelaars werd gecheckt.
Pararius Beheerplan
Met het Pararius Beheerplan zorgt het bedrijf ervoor dat hun makelaars de woningen ook professioneel kunnen laten beheren. Dit kan op drie manieren: financieel beheer, financieel- en technisch beheer of financieel- en technisch beheer mét drie maanden huurgarantie. Volgens Pararius heeft de makelaar vervolgens wel de lusten, maar niet de lasten. De Groot: Het bedrijf van de makelaar wordt meer waard door het gestaag opbouwen van een beheerportefeuille en doordat de beheerde woningen maandelijks een vaste inkomstenstroom genereren. Al het werk wordt echter uitbesteed aan een landelijke storingsdienst met ervaring in de branche voor woningcorporaties. Dat betekend dat de makelaar niet wordt gebeld bij storingen, maar hiervan wel op de hoogte wordt gebracht. Bovendien heeft hij real time inzage in de status van het lopende werk.