1. Frisse uitstraling
Hang het raam niet helemaal vol, maar zorg voor een ‘design’-uitstraling. Combineer traditionele raampresentaties met digitale presentaties. Een frisse uitstraling met zicht op het interieur van het kantoor is de trend van dit moment.
2. Anders dan anderen
Doe het anders dan anderen. Draaiende en bewegende objecten of digitale beeldschermen lijken inmiddels misschien gewoon, maar kunnen toch net iets meer bieden dan de presentatie van je collega-makelaars.
3. Object is het belangrijkst
Leg de nadruk op het object (de aangeboden woning) en zorg ervoor dat de randvoorwaarden (het ophangsysteem) zo ‘anoniem’ mogelijk zijn. De trend daarbij is transparantie.
4. Verlies je gezicht niet
Veel makelaars verhuizen naar de rand van een stad of dorp, maar behouden een etalage in het hart van het centrum. Hier wordt alsnog het gezicht van de makelaar en zijn aanbod getoond.
5. Schoonmaken
Schone ramen zijn een must! Houd bij aanschaf van een (flexibel) presentatiesysteem rekening met het schoonmaken.
6. Goede foto’s
Het plaatje regeert. Laat liever grotere foto’s zien van de woningen en houd de tekst summier. Maak de kijker nieuwsgierig. Is hij eenmaal binnen, dan kunt u hem van uitgebreide informatie voorzien en eventueel naar zijn gegevens vragen.
7. Seizoensgebonden
Houd rekening met de seizoenen. Zorg ervoor dat de foto’s stroken met het seizoen van dat moment (dus geen sneeuw in de zomer).
8. Afwisseling
Vervang en verhang de raampresentaties regelmatig. Liefst één keer per week, zodat passanten telkens andere woningen te zien krijgen en de verkoper ziet dat zijn woning extra aandacht krijgt.
9. Contact maken
Timmer je raam niet dicht. Mensen die langs je kantoor lopen, moeten naar binnen kunnen kijken en contact kunnen maken met het kantoor en de medewerkers.
10. Dubbelzijdig
Gebruik presentaties dubbelzijdig, zodat de klant er bij het binnenlopen van je kantoor opnieuw mee geconfronteerd wordt.
11. In beweging
Beweging trekt aandacht: bewegende lamellen, slideshows op een beeldscherm, een roterende poster.
12. Digitale hulp
Bespaar ruimte in de etalage. Dat kan door gebruik te maken van digitale mogelijkheden, waardoor de etalage ook frisser en transparanter wordt.
13. Lampje aan
Goede verlichting is het halve werk. Als passanten door het raam heen de teksten niet kunnen lezen, heb je de slag verloren. Ook ‘s avonds moet het aanbod goed zichtbaar zijn. Hoe meer licht, hoe beter.
14. Inrichting kantoor
Bekijk je kantoor door de bril van de consument; wat ziet deze en wat wil jij dat de (potentiële) klant ziet?
15. Ooghoogte
Bedenk wat je waar plaatst. Wat zich op ooghoogte bevindt, heeft de hoogste attentiewaarde.
16. Lokkertjes
Gebruik lokkertjes om mensen je kantoor in te krijgen. Een gratis tijdschrift in het zicht van de passant bijvoorbeeld, waarvoor hij dan wel naar binnen moet om het te krijgen.
Bron: Vastgoed