82e50555eca2765b456db499e2407269_L

12 New Kids on the Block stonden on stage vandaag bij ICNY 2015. Vorig jaar stond hier een Nederlander tussen, Boris Geheniau van Fundament All Media. Hoe cool is dat? Degene die dit jaar – by far- het meest interessante verhaal heeft is Melissa Kwan, mede oprichter van Flat World Applications. In 2011 verantwoordelijk voor de ontwikkeling van mobiele applicaties voor o.a. interactieve brochures. Nu terug met een nieuwe app: Spacio. Onthoud die naam!


12 New Kids on the Block stonden on stage vandaag bij ICNY 2015. Vorig jaar stond hier een Nederlander tussen, Boris Geheniau van Fundament All Media. Hoe cool is dat? Degene die dit jaar – by far- het meest interessante verhaal heeft is Melissa Kwan, mede oprichter van Flat World Applications. In 2011 verantwoordelijk voor de ontwikkeling van mobiele applicaties voor o.a. interactieve brochures. Nu terug met een nieuwe app: Spacio. Onthoud die naam!

Hold this will you? Ill be right back. Melissa Kwan laat graag zien hoe het werkt. Ik krijg een klein wit kastje in mijn hand gedrukt. Niks bijzonders op het eerste gezicht. Er lijkt een soort bluetooth tekentje op te staan. Ik denk aan zenden en ontvangen, zoiets. Melissa loopt bij me weg, blijft een minuutje op afstand staan en komt dan weer terug.

Organise your home search

Spacio helpt kopers overzicht te houden: welke huizen heb ik gezien, welke vond ik leuk, hoe zag het er uit, hoe groot was het en nog veel meer detailinformatie. Allemaal opgeslagen op een plek, op je telefoon, die je altijd bij je draagt. Toch? Ik ken in ieder geval veel mensen die een angstaanval krijgen zodra hun mobieltje niet in zicht is.

In App savings

“Watch this”, zegt Melissa terwijl ze haar telefoon toont. Op het scherm verschijnt een envelopje: she’s got mail. “Het witte kastje maakt automatisch contact met mijn telefoon. Gewoon omdat ik in de buurt ben en Spacio op mijn telefoon heb als app. Het kastje zendt een email naar de telefoon,” laat Melissa zien. Open de mail en ‘list it’ automatisch in de App savings. Nice to know: de klant heeft zo niet alleen jouw contactgegevens, maar jij ook die van hem. Zonder het gebruikelijke en vaak irritante vraag en antwoordspelletje om contactgegevens. “Just list it!”

Customer experience

Dat is mooi maar niet uniek. Maak het uniek; een eigen customer experience in huis. Als je op meerdere plekken in het huis zo’n kastje plaatst, biedt je maatwerk informatie over de ruimte waar de klant zich bevindt. D.m.v. ‘pushnotifications’ toont de app informatie over de grootte van de ruimte, de ingebouwde apparatuur, eventuele verbouwingsmogelijkheden, foto’s van verschillende opstellingen, andere vloerbedekking, ed. Een soort layer, een derde laag over je reallife ervaring heen.

Holy Grail

Natuurlijk blijft al die content ook na het bezoek te raadplegen. Om aan familie te laten zien bijvoorbeeld, of te delen op social media. Bedenk eens welke mogelijkheden dit biedt, en niet alleen voor de koper. Hoeveel gratis mond-op-mond, en phone-to-phone marketing dit oplevert voor het huis dat je als verkoper of makelaar tracht te verkopen. ”Seamless contactinformation, the buyers holy grail”, grapt Melissa. En dus ook die van makelaars en verkopers.