ERA Nederland NV
Opgericht in
1994
Aantal aangesloten deelnemers (kantoren)
170
Werkt
Landelijk
Franchisenemers moeten aan deze eisen voldoen
Ze zijn officiële NVM-makelaars, betalen een eenmalige entreevergoeding (ERA maakt dit bedrag niet openbaar) en een maandelijkse franchisefee (een percentage van de bruto-omzet in de woningmakelaardij). De opzegtermijn bedraagt minimaal 180 dagen voor het verstrijken van de franchisetermijn.
Franchisenemers zijn verplicht om
Hetzelfde tuinbord te gebruiken en te adverteren in het gezamenlijke magazine WoonWens. ERA is een softfranchisor: makelaars gebruiken de producten en diensten omdat ze er belang bij hebben, niet omdat ze er contractueel verplicht toe zijn.
Dit krijgen de deelnemers ervoor terug
Vooral veel marketingtools: de landelijke Open Huizen Route, ERA Earth, ERA Navigator samen met TomTom, een landelijke promotiecampagne op radio en internet, consumentenproducten en consumenteninformatie. Verder ook backoffice-diensten, marketingondersteuning en management-coaching.
Hoe handhaaft de moederorganisatie de kwaliteit?
Business Consultants bezoeken regelmatig makelaarskantoren, begeleiden hen in het werken met de ERA-producten, verzorgen incompany-trainingen. Beide partijen evalueren jaarlijks hun manier van samenwerken en besluiten beide over het eventueel voortzetten ervan (bij het aflopen van de franchise-overeenkomst).
Waarom moeten franchisenemers juist voor uw organisatie kiezen, wat levert het op?
ERA is een sterk merk. ERA makelaars verstevigen hun marktpositie: ze trekken meer kopers, krijgen meer verkoopopdrachten, een hogere omzet per opdracht en een hogere productiviteit binnen het kantoor.
Waarom moeten consumenten juist voor deze franchiseorganisatie kiezen?
De consument kan zijn huis sneller verkopen, tegen een hogere opbrengst. Vakkennis en deskundigheid van de ERA-makelaar staan garant voor zorgeloos zakendoen.
Waarin wilt u zich onderscheiden van andere ketens?
ERA is een marketingorganisatie. Door onderlinge samenwerking en persoonlijke begeleiding vanuit de centrale organisatie ontstaat een veel sterkere merkwerking.
Wat zijn uw toekomstambities?
25 Procent van alle NVM-transacties met uiteindelijk 25 procent van álle woningtransacties.
Uw visie op de toekomst van de makelaardij?
De klant is koning. De meeste consumenten willen fullservice.
Hoe wilt u daarop inspelen?
ERA-makelaars bieden meerwaarde. Als aanbieders hun meerwaarde niet kunnen aantonen, kiest de consument simpelweg de voordeligste makelaar.
Website
www.era.nl
ERA Nederland NV
Opgericht in
1994
Aantal aangesloten deelnemers (kantoren)
170
Werkt
Landelijk
Franchisenemers moeten aan deze eisen voldoen
Ze zijn officiële NVM-makelaars, betalen een eenmalige entreevergoeding (ERA maakt dit bedrag niet openbaar) en een maandelijkse franchisefee (een percentage van de bruto-omzet in de woningmakelaardij). De opzegtermijn bedraagt minimaal 180 dagen voor het verstrijken van de franchisetermijn.
Franchisenemers zijn verplicht om
Hetzelfde tuinbord te gebruiken en te adverteren in het gezamenlijke magazine WoonWens. ERA is een softfranchisor: makelaars gebruiken de producten en diensten omdat ze er belang bij hebben, niet omdat ze er contractueel verplicht toe zijn.
Dit krijgen de deelnemers ervoor terug
Vooral veel marketingtools: de landelijke Open Huizen Route, ERA Earth, ERA Navigator samen met TomTom, een landelijke promotiecampagne op radio en internet, consumentenproducten en consumenteninformatie. Verder ook backoffice-diensten, marketingondersteuning en management-coaching.
Hoe handhaaft de moederorganisatie de kwaliteit?
Business Consultants bezoeken regelmatig makelaarskantoren, begeleiden hen in het werken met de ERA-producten, verzorgen incompany-trainingen. Beide partijen evalueren jaarlijks hun manier van samenwerken en besluiten beide over het eventueel voortzetten ervan (bij het aflopen van de franchise-overeenkomst).
Waarom moeten franchisenemers juist voor uw organisatie kiezen, wat levert het op?
ERA is een sterk merk. ERA makelaars verstevigen hun marktpositie: ze trekken meer kopers, krijgen meer verkoopopdrachten, een hogere omzet per opdracht en een hogere productiviteit binnen het kantoor.
Waarom moeten consumenten juist voor deze franchiseorganisatie kiezen?
De consument kan zijn huis sneller verkopen, tegen een hogere opbrengst. Vakkennis en deskundigheid van de ERA-makelaar staan garant voor zorgeloos zakendoen.
Waarin wilt u zich onderscheiden van andere ketens?
ERA is een marketingorganisatie. Door onderlinge samenwerking en persoonlijke begeleiding vanuit de centrale organisatie ontstaat een veel sterkere merkwerking.
Wat zijn uw toekomstambities?
25 Procent van alle NVM-transacties met uiteindelijk 25 procent van álle woningtransacties.
Uw visie op de toekomst van de makelaardij?
De klant is koning. De meeste consumenten willen fullservice.
Hoe wilt u daarop inspelen?
ERA-makelaars bieden meerwaarde. Als aanbieders hun meerwaarde niet kunnen aantonen, kiest de consument simpelweg de voordeligste makelaar.
Website
www.era.nl