Maakt u al gebruik van Facebook Marketing? Facebook biedt u verschillende mogelijkheden om bijvoorbeeld uw woningaanbod onder de aandacht te brengen, om nieuwe potentiële klanten te bereiken en om de betrokkenheid van uw bestaade klanten te vergroten.
Maakt u al gebruik van Facebook Marketing? Facebook biedt u verschillende mogelijkheden om bijvoorbeeld uw woningaanbod onder de aandacht te brengen, om nieuwe potentiële klanten te bereiken en om de betrokkenheid van uw bestaande klanten te vergroten.
Als u al bekend bent met adverteren via Facebook zult u van de video, photo, link en carrousel ad waarschijnlijk wel al eerder gehoord hebben. Daarnaast bestaan er nog een heleboel andere leuke en interessante advertentievormen op Facebook die u eigenlijk gewoon een keer moet uit proberen. Hieronder geef ik u een overzicht van alle mogelijkheden binnen Facebook ads.
1. Photo Ad
De photo ad is dé manier om engagement te creëren. Het gaat bij deze vorm van adverteren enkel om een afbeelding met tekst. Er wordt geen link gecommuniceerd. Ideaal dus om een product te introduceren. Denk bijvoorbeeld aan een sneak preview van een huis dat nog niet officieel te koop staat. Gebruik hierbij wel een afbeelding van hoge kwaliteit.
2. Video Ad
Veel videoweergaven genereren? Kies dan voor een video ad. Dit type advertentie zorgt ervoor dat uw video automatisch wordt afgespeeld in het nieuwsoverzicht van volgers. Vergeet niet om een goede call to action te gebruiken. Welke actie wilt u dat de kijker onderneemt? Ook goed om te weten: de kosten voor een video ad liggen lager dan bij andere advertentie typen. Denk bijv. aan een gemonteerde en versnelde video van een uitgebreide woningstyling, die de kijker kan winnen.
3. Carrousel Ad
Wilt u meerdere producten weergeven binnen één advertentie? Dan kunt u gebruik maken van de carrousel ad. De gebruiker kan door de afbeeldingen heen swipen en op de individuele links van elk product klikken. Ideaal voor het presenteren van meerdere woningen in uw portefeuille of voor meerdere foto’s van één woning.
4. Link Ad
Een link ad lijkt op een photo ad, maar heeft enkele toevoegingen. Zo kunt u een kop, beschrijving en call to action button toevoegen. Dit advertentietype is effectief wanneer u kliks naar uw website wilt genereren. Hierbij kunt u bijvoorbeeld denken aan een actie met een gratis waardebepaling.
5. Like Ad
Heeft u als doel om meer likes te genereren voor uw facebookpagina? Dan kunt u hiervoor een like ad inrichten. Bij deze advertentie plaatst u een kop, afbeelding en beschrijving, waarbij een button wordt geplaatst die oproept tot het liken van een pagina.
6. App Install
Heeft u een mobiele app die u meer onder de aandacht wilt brengen? Via de app install ad kunt u meer installaties genereren. Wanneer iemand op uw advertentie klikt wordt hij direct naar de app doorgestuurd. U kunt in de advertentie een kop, beschrijving en call to action button toevoegen.
7. Event Ad
Een event ad promoot een specifiek evenement. Het gebruiken van dit type advertentie helpt om een doelgroep te motiveren naar uw evenement te gaan. Daarnaast wordt deze advertentie getoond op de tijdlijn van een specifieke doelgroep die u heeft ingesteld. Een goede event ad laat duidelijk zien waarom u een event moet bezoeken. Denk aan een Open Dag of een speciale dag dag op uw kantoor.
8. Offer Ad
Een offer ad is een vorm van Facebook adverteren waarbij korting op een product of dienst wordt aangeboden en waar direct via Facebook gebruik van gemaakt kan worden. De consument blijft zo dus op Facebook en hoeft minder stappen te doorlopen om gebruik te maken van een actie. Een taxatie of opname op funda met korting is hiervoor wellicht een goede actie.
9. Lead Ad
Mensen verwachten steeds meer dat zij alles via hun telefoon kunnen doen. Via lead ads kunnen mensen zicch op een snelle en veilige manier inschrijven om bepaalde informatie van een bedrijf te ontvangen. Hiermee speelt Facebook in op de behoefte van de gebruiken alles via hun telefoon te kunnen doen.
Wanneer iemand op uw advertentie klikt wordt hij doorgelinkt naar een invulformulier, waar de gegevens die bij Facebook bekend zijn al staan ingevuld. Dit verkleint het aantal stappen voor de gebruiker.
Na het verzenden van de gegevens verschijnt een scherm waar u nog een link naar uw website kunt communiceren.
10. Canvas Ad
Tot slot vertel ik u meer over de canvas ad: een advertentieformat voor storytelling. Op deze manier brengt u uw verhaal tot leven. U kunt video’s, afbeeldingen, panoramafoto’s en call to action buttons toevoegen. In canvas kunnen mensen swipen door uw carousel met afbeeldingen, panorama afbeeldingen bekijken en inzoomen op afbeeldingen. Dit is een leuke manier om een evenement of een awareness campagne onder de aandacht te brengen. Nog niet heel bekend, dus interessant om uit te proberen!
Bent u door deze blog gemotiveerd geraakt om aan de slag te gaan met Facebook, maar weet u moeilijk waar u moet beginnen of op welke manier u de advertentievormen binnen de woningmakelaardij kunt inzetten? Vastgoed helpt u graag op weg middels de training Facebook Marketing voor makelaars.