Verkoopstylist Edwin Huisman heeft een nieuw boek geschreven over verkoopstyling, Geheimen van een verkoopstylist. Het is, in tegenstelling tot veel andere boeken over verkoopstyling, speciaal bedoeld voor de Nederlandse markt.
Verkoopstylist Edwin Huisman heeft een nieuw boek geschreven over verkoopstyling, Geheimen van een verkoopstylist. Het is, in tegenstelling tot veel andere boeken over verkoopstyling, speciaal bedoeld voor de Nederlandse markt.
“Nederland heeft toch een heel andere beleving dan de Amerikaanse of de Engelse markt.” Bovendien bevat het boek up to date informatie over het energielabel. Huismans boek omvat niet alleen praktische tips voor het verkopen van een huis, maar ook uitleg over het hoe en waarom van maatregelen.
Opleuken
“Er wordt op dit moment veel gepraat over verkoopstyling, in tv-programmas bijvoorbeeld, en daar worden de meeste standaarddingen wel genoemd. Maar de meeste mensen hebben behoefte aan meer begeleiding, en daarom besteed ik aandacht aan allerlei facetten en begeleid ik mensen stap voor stap bij de styling, bijvoorbeeld met checklisten.” Huisman geeft tips en trucs over hoe je huis aanpast aan de doelgroep. Hij geeft vervolgens praktische tips voor het opleuken van de verschillende ruimtes in je woning, onder andere door kleurgebruik, schoonmaken en opruimen in de verschillende ruimtes, van badkamer en toilet tot de dierenverblijven en de garage.
Verkoopklaar maken
De volgende stap is alles op de juiste manier fotograferen en ten slotte het voorbereiden van en omgaan met bezichtigingen. Met het oog op de vastzittende woningmarkt worden steeds vaker verkoopstylisten ingehuurd om een woning aantrekkelijker te presenteren. Huisman is niet bang om met zijn boek potentiële klanten te verliezen. “Ik word nog steeds veel ingehuurd. Mensen die zelf hun huis stylen doen dat heel bewust omdat het verkoopklaar maken van je huis ook een soort afscheidsproces kan zijn of omdat ze weinig financiële ruimte hebben.”