d3a6ffb9fa95acd07ae12a9b3648acf3_L

Toen Cees Kooijman van Groenendael Makelaardij in de lokale supermarkt ontdekte dat er geadverteerd werd op de kassabon, zag hij zijn kans schoon: dat wilde hij ook. Sindsdien rollen er maandelijks wisselende woningen van hem uit de kassa.

 


Toen Cees Kooijman van Groenendael Makelaardij in de lokale supermarkt ontdekte dat er geadverteerd werd op de kassabon, zag hij zijn kans schoon: dat wilde hij ook. Sindsdien rollen er maandelijks wisselende woningen van hem uit de kassa.

 

“Met het adverteren op kassabonnen bereiken we het deel van onze doelgroep dat niet met regelmaat op internet kijkt, en geven we onszelf en onze te koop staande woningen wat extra aandacht. Binnen onze regio vind je veel seminieuwbouw en dan is dit een heel goede manier om wat naamsbekendheid op te bouwen. Het idee voor de advertenties ontstond toen ik zelf in de C1000 kwam en op de achterzijde van de bon advertenties zag staan. Ik heb meteen navraag gedaan naar de mogelijkheden, en ben ingestapt.

Met Kassabon

Deals heb ik afgesproken dat we in elk geval een jaar lang adverteren, onder voorwaarde dat wij de enige makelaar uit deze regio zijn. Nog geen vijf dagen nadat de eerste bon met onze advertentie uit de kassa rolde, stapte een oudere dame ons kantoor binnen en kocht de woning die we die maand promootten. Dat leverde de nodige aandacht op van verschillende media; waaronder het Algemeen Dagblad en het NOS Journaal. Iedere maand kiezen we uit onze portefeuille een woning, die in kleur tussen andere adverteerders komt te staan. Naast een foto van de woning, bevat de advertentie gegevens als prijs, locatie, onze website en ons mailadres. Op dit moment verbinden we geen acties aan de advertenties, maar dat willen we in de toekomst wel gaan doen. Door korting te geven op een taxatie bijvoorbeeld.”